× الیاسی، مجید و دیگران. «بررسی عوامل مؤثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان». جامعهپژوهیفرهنگی، سال 2، ش2، (پاییز و زمستان 1390).
× ﺑﺎﮐﺎک، راﺑﺮت ١٣٨١. ﻣﺼﺮف. ﺗﺮجمهی ﺧﺴﺮو ﺻﺒﺮی، تهران، نشر و پژوهش شیرازه.
× بابامیری، محمد، داود قاسمی، راضیه زارع، و محمد عباسی. «عوامل اجتماعی و روانشناختی مؤثر بر میزان مصرف مواد آرایشی توسط دانشجویان دختر»، پوست و زیبایی، دوره 2، ش4، (1390).
× حر عاملی،محمدبن حسن1409.وسائل الشیعه،قم،موسسه آل البیت(ع).
× خامنهای، سیدعلی. سخنرانی درخصوص سبک زندگی در بین مردم خراسان شمالی. 23 مهرماه، 1391.
× خواجه نوری، بیژن، زهرا ریاحی و سید ابراهیم مساوات. «رابطه سبک زندگی با میزان دینداری جوانان: مورد مطالعه جوانان شیراز». ش20، (1392).
× ربانی، رسول و یاسر رستگار. «جوان، سبک زندگی و فرهنگ مصرفی». مهندسی فرهنگی، ش 23 و 24، (1387).
× رﻓﻌﺖﺟﺎه، ﻣﺮیم. «هویت اﻧﺴﺎﻧﯽ زن در ﭼﺎﻟﺶ آرایش و مد». مطالعات راهبردی زنان، ﺳﺎل 10، ش٣٨، 135-179.
× سراجزاده، سیدحسین 1383. چالشهای دین و مدرنیته: مباحثی جامعهشناختی در دینداری و سکولارشدن. تهران، طرح نو.
× شجاعیزند، علیرضا. «مدلی برای سنجش دینداری در ایران». جامعهشناسی ایران. سال 6، ش1 (پیاپی 9)، (1384).
× کلینی،محمدابن یعقوب 1407ق.الکافی، تهران،دارالکتب الاسلامیه.
× کرمی قهی، محمد تقی و زینب زادسر. «سنجش بررسی رابطه دینداری و سبک زندگی (مطالعة موردی زنان 20 ساله و پیشتر ساکن شهر تهران)». زن در فرهنگ و هنر، دورة 5، ش 1، (1392).
× محمدی ریشهری، محمد 1388. الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث، قم، دارالحدیث.
× ﻣﻬﺪوی ﻛﻨﻲ، محمد سعید 1387. دﻳﻦ و ﺳﺒﻚ زﻧﺪﮔﻲ، ﺗﻬﺮان، داﻧﺸﮕﺎه اﻣﺎم ﺻﺎدق (ع).
× مهدوی، علی (1389). «الگوی مصرف از دیدگاه اسلام». دسترسی در تاریخ 25 خرداد 1393/ http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://www.bashgah.net/fa/content/show/42666.
× نصرتی، شیما و ذوالفقاری، ابوالفضل. «تأثیر میزان دینداری بر سبک زندگی جوانان تهرانی». پژوهش اجتماعی، دوره 5، ش 14، (1391).
× وبلن، تورستاین 1386. نظریه طبقه تنآسا. ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران، نی.
× وزیری، هاجر، حسین بهروان و علی یوسفی. «مصرف نمایشی پوشاک و عوامل مؤثر بر آن (مورد مطالعه: دانشآموزان دبیرستانی شاهرود)». علوم اجتماعی، ش2، (1391).
- Albaugh, Ryan 2010. Analyzing the “Religious Capital” Approach to Religious Participation. http://nazarene.org/files/docs/albaugh_ryan_paper.pdf.
- Al-Hyari, Khalil, Muhammed, Alnsour, Al-Weshah, Ghazi & Mohamed Haffar. "Religious beliefs and consumer behaviour: from loyalty to boycotts". Journal of Islamic Marketing, Vol. 3 Iss: 2, , (2012).
- Baker, Christopher & Smith, Greg (2010). Spiritual, religious and social capital – exploring their dimensions and their relationship with faith-based motivation and participation in UK civil society. Based on a paper presented at the BSA Sociology of Religion Group Conference, Edinburgh April 2010.
- Chan T. W. and Goldthrope. J. H. (2006). social stratification of cultural consumption Across Three Domains: Music, Thearre, Dance and Cinema, and Visual Arts. Stanford university press.
- Essoo, Nittin (2001). A study of cultural influences on consumer behaviour in a small island economy: religious influences on purchasing behaviour in Mauritius. PhD thesis, University of Warwick.
- Florence, P. V. & Jolibert, A. social Values, A.I.O., and consumption patterns. Journal of Business Research 20, (1990).
- Glock, Charles & Stark, Rodney (1965). Religion and Society in Tension. Chicago: McNally.
- Katz-Gerro, Tally & Jaeger, Mads Meier (2012), Religion, Religiosity, and Cultural Stratification: Theoretical Links and Empirical Evidence, in Lisa A. Keister, John Mccarthy, Roger Finke (ed.) Religion, Work and Inequality (Research in the Sociology of Work, Volume 23), Emerald Group Publishing Limited.
- Lord, Kenneth R. & Putrevu, Sanjay. "Religious Influence on Consumer Behavior: Classification and Measurement." Advances in Consumer Research, Vol 32, (2005).
- Minkler, Lanse and Cosgel, Metin M. (2004). Religious Identity and Consumption. Economics Working Papers. Paper 200403, http://digitalcommons.uconn.edu/econ_wpapers/200403.
- Mokhlis, Safiek. "Relevancy and Measurement of Religiosity in Consumer Behavior Research". International Business Research, Vol. 2, No. 3,(2009).
- Mokhlis, Shafiek and Spartks, Leigh. "Consumer Religiosity and Shopping Behaviour in Kuala Lumpur". Malaysian Management Journal, Vol. 11, No. 1 & 2, (2007).
- Nansai, K., Inaba, R., Kagava, Sh. & Moriguchi, Y. "Identifying common features among household consumption patterns". Optimized to minimize specific environmental burdens. Journal of cleaner production 16, (2008).
- Stark, Rodney and Finke, Roger (2000). Acts of Faith: Explaining the Human Side of Religion. Berkely, CA: University of California Press.
- ØIannaccone, Laurence R. "Religious Practice: A Human Capital Approach". Journal for the Scientific Study of Religion, 29: (1990).
- Stark, Rodney and Roger Finke (2000). Acts of Faith: Explaining the Human Side of Religion. Berkely, CA: University of California Press.